2013. január 12., szombat

Hókiflik (mákos-diós)

Még karácsonyra készült.


Itt találtam az eredeti receptet. Picit az arányokon változtattam.

Az eredeti recept ezt írta:

30 dkg liszt
15 dkg sertészsír
10 dkg porcukor
10 dkg darált dió
1 db tojás
pici tej (esetleg)


Én annyit változtattam, hogy egyrészt dupla mennyiséget szerettem volna, hogy legyen diós és mákos is.

Liszt: 35 dkg Emese kenyérliszt (egy csomag) + 35 dkg kukorica liszt.
Összekevertem, majd a keveréket kettéosztottam.
A többi hozzávaló ugyan az volt, mint az eredeti, persze úgy hogy a mákos kiflinél mák volt a dió helyett.

A hozzávalókat összekevertem, jól összegyúrtam. Kitettem a hidegre egy fél órát.
Kézzel formáztam. Én nyújtani nem tudtam, de kézzel is jó volt, csak több időbe telt.
Isteni lett, napokig elállt. A diós jobban bejött a családnak. Picit puhább is volt.
  

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails