2011. augusztus 4., csütörtök

Kefires kocka


Ez egy pogácsa szerű valami, minimális alapanyagból, ami éppen fellelhető volt a konyhámban.
Nem is fűztem hozzá sok reményt, mert 100 %- ban kukorica liszttel készült (ez volt csak itthon).
De nagyon fini lett.
Melegen még érződött rajta a savanykás kefir íze, de amikor kihűlt isteni lett!
Órák múlva is puha maradt, nem lett porhanyós, mint a pogácsáim zöme.

Nehezen volt nyújtható, vagyis inkább sehogy sem, így maradtam az anyósom féle pogácsa alaknál, egyszerű kockákat formáztam, vagyis vágtam, ahogy jött, nincs sallang se.

Hozzávalók:

- 250 gramm kukorica liszt+picit a tepsibe szórni
- 1 doboz kefir
- 2 dkg élesztő
- pici cukor
- csipet só
- 1 deci meleg tej
- reszelt sajt (ízlés szerint) a tésztába is és a tetejére is
- tojássárgája a kenéshez


Egy tálba halmoztam a lisztet, a meleg cukros tejben felfuttattam az élesztőt.
A lisztet megsóztam, hozzáadtam a szoba hőmérsékletű kefirt és a felfuttatott élesztős tejet.
Reszeltem bele kicsit a sajtból, majd összedolgoztam.
Félretettem, majd egy óra múlva kiterítettem, nyújtani nem lehet, vagy én nem tudom, a lényeg ugyanaz. Így csak lapogattam. Megkentem tojássárgájával a tetejét, szórtam rá reszelt sajtot.
Kisütöttem.
Elfogyott!!!

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom szép ropogós

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails