2010. július 29., csütörtök

Rakott csirke...szerűség


Saját kreálmány....nem tudtam milyen nevet adni neki.
Nem éppen olyan lett mint gondoltam, de elfogyott...és a párom azt mondta csinálhatok máskor is. :-)

Hozzávalók:

- 2 egész filézett csirkemell
- 1 csomag sonka (Délhús)
- 1 csomag bacon
- 1 ananász
- olaj
- fűszerek: só, bors, majoranna

Öntethez:

- 3 egész tojás
- 1 evőkanál étkezési keményítő
- 4-5 evőkanál GM liszt
- só
- 0,5 l főzőtejszín
- 15 dkg reszelt sajt

Egy tűzálló tálba pici olajat csepegtettem, majd sorba helyeztem a vékony szeletekre vágott csirkét. Sóztam, borsoztam. Mindegyik tetejére raktam egy szelet sonkát, bacont, ananászt. Vizet öntöttem alá, kis majorannával megszórtam az ananász tetejét.
Fólia alatt gyakorlatilag készre pároltam.
Közben elkészítettem az öntetet. A tojásokat felvertem, sóztam. A liszttel, keményítővel nokedli állagú tésztát kevertem. Majd lassan hozzáadtam a tejszínt és a reszelt sajtot.
Olyan sűrű palacsinta állagú tészta lett, nem is öntet.

Ráöntöttem a husikra és fólia nélkül kb 15 percig sütöttem.

Amikor kihűlt gyönyörűen lehetett szeletelni. Friss salátával önállóan is megállja a helyét.

7 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Fincs-fincsi, megenném!:-)) De itt alatta ez a pite is guszta!:-))

Livi írta...

Én is szívesen ettem volna belőle!!! :)

Csajszika írta...

Szia! Én még csak pár hete vagyok gluténmentesen, most ismerkedem. Ajánlották az oldaladat. Nagyon jól néznek ki, most ezt a csirkéset ki is próbálom. :)
A GM liszt az melyiket jelenti. A Mantler-félét?

Köszi: Anita

Csajszika írta...

Szia! Megcsináltam, nagyon finom lett. Köszi az ötletet.
Írtad, hogy a Délhús sonkáját használtad, amin ugye ott van a jelzés. Van egy listám, a http://www.taplalekallergia.hu/-ról, és hogy ami itt van felsorolva, az mind gluténmentes. De van olyan felvágott, ami a listán rajta van, de jelzés nincs rajta. Akkor azzal mi van? Te ezeket megeszed? Én nem mertem.

Segítségedet előre is köszi!

Csajszika

Andi írta...

Szia Anita!
GM lisztekből én legtöbbször a MixB-t használom, ezt sok helyen lehet kapni. De gyakorlatilag sokféle liszt van a speckó boltokban. A rizslisztet nem szeretem, bár a barna rizsliszt most okozott kellemes meglepetéseket, a kukorica lisztet szinte csak sűrítéshez használom.
Felvágottaknál inkább az összetételt nézem, kevésen van rajta a jelünk.
Pick felvágottak, délhús...ezek jöhetnek.
Már az allergén összetevőket is feltüntetik, ha nincs ott a glutén én megeszem.

Csajszika írta...

Szia!
Itt Vácon az egyetlen használható bioboltban csak a Mantler van, meg kukoricás dolgok. Ez viszont nagyon drága 1090 Ft 1 kg. A MixB is ilyen drága? Van köztük különbség?
Tegnap sütöttem kenyeret, egész jó lett. Az előre csomagolt szinte ehetetlen. :-(

Mióta vagy gluténérzékeny? Mi történik, ha valamit mégis megeszel és van benne? Egyből jelentkeznek valamilyen tünetek?

Szép napot, és köszi a segítséget!

Ja és nagyon helyesek a fiaid!!! :D

Puszi: Anita

Andi írta...

A Mantler lisztet nem ismerem.
Pl sütiknél tegyél bele egy kis burgonyapelyhet, vagyis a lepényeknél...pizzánál.
Könnyebb tésztát kapsz.
A mixB 1500 ft, így az 1100-as liszt még olcsó is. :-)
Én lassan 10 éve vagyok lisztérzékeny. Nálam nem történik semmi, kicsit néha megy a hasam, de ennyi. Direkt sohasem eszem, véletlenül biztos jut a szervezetembe, de figyelek nagyon.
Nézz szét a blogomon, sok hasznos linket találsz, mit ehetsz.
De szívesen segítek bármiben. Ha kell emailben talán könnyebb, ott van a címem a profilomban.
Andi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails