2010. február 3., szerda

Chilis bab (Chili con Carne)


Nem tudom hogy eredetileg hogyan készítik....én így csinálom....azt se biztos hogy így helytálló a cím...... De mi imádjuk.
Nem szoktam nagyon marhahússal dolgozni, kivéve itt! :-)

Hozzávalók:

- 0,5 kg marhacomb
- 0,5 kg fejtett bab (tarka)
- 1 doboz konzerv kukorica
- 1 doboz vörös bab konzerv (natúr)
- 2 nagyobb doboz sűrített paradicsom
- 1 fej vöröshagyma
- pici olaj
- 1 kávéskanál piros paprika
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 evőkanál oregano
- só, bors ízlés szerint
- chili paprika (attól függ mennyire akarjuk hogy csípjen)

Az apróra vágott vöröshagymát kis olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a felkockázott marhahúst. Kicsit megforgattam. Felöntöttem vízzel. Fűszereztem, sóval, borssal, piros paprikával, chilivel, oreganoval, zúzott fokhagymával. Főztem. Egy jó fél óra múlva hozzáadtam a fejtett babot. Főztem, főztem. Kis vizet igényelt, tettem hozzá....Mikor már majdnem megpuhult, hozzáadtam a kukoricát és a vörös babot. Kb fél óra múlva kész is volt.

Összességében nem gyors, hiszen lehet a hús miatt két-három órán át is főzni kell. De megéri!!!

Friss házikenyérrel a legjobb, legalábbis a férjem szerint.
Én zöld salátával és jobb híján abonettel fogyasztottam.

7 megjegyzés:

Bianka írta...

Imádom! Én is így készítem, 2 kivétellel nem csípősre, meg egy kis szalonnát is teszek alá.

Edó írta...

Mi nagyon szeretjuk!En mindig daralt hussal keszitem,es marhat sosem hasznalok,nem tudjuk megenni..

Belly írta...

Én is szeretem.Jó csípősen.

egycsipet írta...

Nyelek nagyokat, meghoztad az étvágyam.. :D

szepyke írta...

Jaj, nagyon szeretem!:)
Képzeld, nekem volt egy olyan receptem, amibe még tequila is kellett...:)))

Andi írta...

De jó hogy ennyien szeretitek....
A szalonna jó ötlet, a darált hús is, legközelebb kipróbálom úgy!
Szepyke: tequila????
Nem semmi.Rossz nem lehet tőle!
Egycsipet: Jó étvágyat....jó az új képed!

trinity írta...

De jó tipp!! Meg kell főznöm-így épp jó lesz-köszi!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails