2010. március 30., kedd

Pesto

Régen szerettem volna már megkóstolni, mert hogy nem ettem még. :-(
Nézegettem én a boltok polcain, de nem mertem bevállalni, ki tudja van e benne valami nem jó számunkra.
Aztán jött az ihlet, hogy miért ne csinálnék.
Azt hittem valami bonyolult dolog, így csorgatni az olajat, meg úgy keverni....de nem!
Mondjuk én nem vacakoltam, a baba turmixom aprítójába beletettem a hozzávalókat, ripsz-ropsz, kész is volt.
Azt nem tudom hogy hasonlított e az eredetire állagra, vagy főleg ízre inkább.
De mindegy is, nekem ízlett, persze a férfinép meg se kóstolta.. :-(
Most gombára kentem rá, de maradt belőle így jövök majd más pesto-s kajával is.

Hozzávalók:

(Kis adagot csináltam, nem bíztam azért nagyon magamban, meg a fenyőmag marha drága....)

- 5 dkg friss bazsalikom levél
- 5 dkg fenyőmag
- 2 gerezd foghagyma
- 2,5 dkg reszelt parmezán
- só, bors
- 2,5 dl olivaolaj

Az aprítóba beletettem a száraz anyagokat (az olaj kivételével mindent), jól "összeturmixoltam ", sóztam, borsoztam. Majd lassan hozzáadva az olajat, szintén kevertem, míg krémes állagú nem lett.

Egy nagyobb gombát megtisztítottam, sóztam, borsoztam, belehelyeztem egy szelet paradicsomot, majd jól megkentem a pesto-val. Beraktam a sütőbe és 15 percig pároltam/sütöttem.


A kép nem adja át a pesto szép zöld színét, "nyersen" ilyen volt!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Én sem hiszem, hogy ettem volna, ha igen nem tudtam róla :)

Nagyon finom lehetett

Rose Woods írta...

Nem kóstoltam, de így nálad leírva nagyon tetszik. Jó ötlet :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails