2009. november 7., szombat

Sajtos pogácsa


Ritkán sütök. Akkor is csak nagyon egyszerű dolgokat. Például pogácsát. Néha piskótát....
De ennyi sajna. Nem akarom arra fogni, hogy a GM lisztekből nem lehet úgy sütkérezni mint a búzalisztből. Az se igaz hogy sokszor volt kudarcom. Így alakult. Nagyon irigylem azokat akik csak úgy "összedobnak" egy tortát szerda este..... Nekem újjá kéne születnem ehhez.
De mostanában ahogy csemegézek a blogok között kicsit kedvet kaptam, és próbálkozom.
Mint most is, egy kis sajtos pogival.

Ha ilyen bonyolult dolgokra vállalkozom, ezt a lisztet használom:


Kicsit drága, de sok helyen kapható, nem csak speckó boltokban és olyan nokedlit csinálok belőle hogy meg nem mondja senki hogy gluténmentes.
Ha sütök akkor is ezt használom. Kicsit olyan keményítős állagú és a pogácsám is olyan porhanyós lett tőle. Na jó nem biztos hogy ettől.....

Nagyon sok jó receptet találtam, guszta fotókkal. Belly receptje mellett döntöttem.
A végeredményt kóstolva jól tettem. Köszönöm!!!

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 3 tojás sárgája
- 1 doboz tejföl (danone)
- 3 dkg élesztő
- csipet só, cukor
- 1 deci tej
- 10 dkg sajt (trapista)

A lisztet egy tálba helyeztem kis sót szórtam bele. A tejet megmelegítettem kis cukorral, felfuttattam benne az élesztőt. A lisztben elmorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tejfölt, kis reszelt sajtot, 2 tojás sárgáját és az élesztőt. Dagasztottam...... (tudom jobb lenne kenyérsütő gépben, van is, de még nem volt bekapcsolva. Nem eszem kenyeret. De ígérem hogy leveszem a szekrénytetejéről.)
Nekem egy kis lisztet igényelt még. Meleg helyre tettem kb. egy órát. Nekem alig nőtt meg a térfogata. Nem szokott, nem tudom miért. Kinyújtottam. Ez nem könnyű, porhanyósodik a tészta. Lehet a Gm jelleg miatt, de az is hogy én vagyok béna. Valahogy kinyújtottam, megkentem tojássárgájával, berácsoztam, meghintettem reszelt sajttal. Kiszaggattam, kisütöttem. Kis lisztet szórtam a tepsibe, mást nem szoktam alá tenni. Közepes lángon sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails