2009. november 29., vasárnap

Cserépedényben sült karaj


Ma van advent első vasárnapja. Valami olyat szerettem volna készíteni ebédre, ami nem minden nap kerül az asztalunkra. Ugyan akkor nem igényel sok munkát, hiszen közben még a fényeket is kiraktuk az ablakba....ünnepi díszbe öltöztettük az otthonunkat.

Hozzávalók:

- kb. 1-1,5 kiló csontos sertés karaj(egyben)
- 2 vöröshagyma
- 1 alma
- ízlés szerint só, bors, vöröshagymakrém, fokhagyma krém
- kis olaj
- egy cserépedény


A karajt bekentem a hagymakrémekkel, sóztam, borsoztam. Belehelyeztem az edénybe. Kis vizet öntöttem alá, kis olajjal meglocsoltam. Tettem a hús mellé negyedbe darabolt almát, és vöröshagymát. Limara adta az ötletet. Majd rátettem az edény fedelét, és legalább 2 órán át közepes lángon sütöttem. Amikor már puhának éreztem, levettem a fedelet és kb 20 perc alatt kicsit pirosra sütöttem a húst!

Nagyon szaftos, omlós lett a karaj. Pirított burgonyát tálaltam hozzá, amit szintén sütőben, fűszerkeverékkel (sült csirke)megszórva készítettem el.

6 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Nagyon finom lehetett!:-))
Még egyben soha nem sütöttem,de most megpróbálom majd. Hagymát én is szoktam a húsok mellé tenni,de almát még sosem. Mindig tanul az ember(lánya):-))

Limara írta...

nagyon jól néz ki! :))

Belly írta...

Nagyon szép.Ki fogom próbálni.

Andi írta...

Köszi lányok, aranyosak vagytok!

Gasztroboszi írta...

Nagyon jól néz ki, én nem is szoktam egyben karajt sütni! De most jó ötletet adtál, kipróbálom, nem kell klopfolgatni :)

Andi írta...

Én se csináltam még így, mert azt hittem száraz lesz. De nagyon finom szaftosra sikerült.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails