2009. december 24., csütörtök

Diós-mákos bejgli, almás lepény


Azért ez a cím, mert minden egy féle tésztából készült. Nagyon finom lett, bevallom anyukám segített kicsit.Az almásnak volt a legnagyobb sikere!

Hozzávalók: (tészta)

- 50-60 dkg GM liszt (mixB)
- 1 ráma
- 1 nagyobb tejföl
- cukor, só
- 1 tojás
- 2,5 gramm élesztő
- kis tej az élesztő futtatásához

A lisztet, a rámát, a tojást, a tejfölt, csipet sóval, 2 evőkanál cukorral összedolgoztam. Az élesztőt kis cukros meleg tejbe felfuttattam, a tésztához kevertem, majd jól összedolgoztam az egészet. Kicsit ragadós tészta, így olajos kézzel dolgoztam. Pihentettem, közben megcsináltam a töltelékeket.
Ebből az adagból két mákos, két diós bejgli, és egy nagyobb tepsi almás készült. Vékony tészta, sok töltelék.....

Almás: Kevés cukorral megdinszteltem a reszelt almát. Amikor kihűlt, fahéjat és cukrot adtam hozzá, ízlés szerint.

Mákos: A darált mákot ízesítettem cukorral ízlés szerint, egy citrom héját reszeltem hozzá. Lehet mazsola is, mi nem tettünk bele. Forró tejjel leöntjük.

Diós: A darált diót cukorral ízesítettem, kis citromhéj, esetleg mazsola, majd forró tej.

A bejglik tetejét tejfölös tojással kentem meg.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails