2009. december 9., szerda

Variációk egy csirkemellre II.


Hétvégén találtam egy új /vagyis Nekem új/ fűszerkeveréket. (Horváth Rozisat).
Mindig örülök ha találok olyat, amiben nincs glutén....
Gondoltam kipróbálom mindkettőt.
Egyébként se szeretek nagyobb adag húsból ugyanazt csinálni.
Így megszületett ez a két fajta jó kis szaftos étel. Most is, mint oly sokszor, tettem bele amit kedvem tartotta, ami volt itthon.....

Hozzávalók:

- 4 db nagyobb csirke mell ( filézett )
- Brassói apró pecsenye, és bakonyi gombás húsos fűszerkeverék
- 1 db dobozos kukorica
- 1 csomag kockázott bacon
- 1 vastagabb kolozsvári szalonna csík
- 1 nagyobb doboz tejföl (mizo vagy danone)
- 2 kis doboz főző tejszín ( parmalat )
- 3 evőkanál kukoricaliszt
- 25 dkg karavánsajt (füstölt)
- ízlés szerint só, bors, kakukkfű, bazsalikom, oregánó
- 3-4 evőkanál olaj

A csirke melleket felkockáztam, sóztam, borsoztam. Két serpenyőbe elosztottam.

1. serpenyő:
Megszórtam a húsokat a brassóis fűszerkeverékkel. Hozzáadtam a kockára vágott bacon felét, és a kolozsvári szalonnából is pár kockát. Kis olajat öntöttem alá, pirítottam. Fűszereztem kakukkfűvel, oregánóval, bazsalikommal. Amikor a hús kifehéredett, felöntöttem vízzel, és puhára pároltam. Ezután tettem hozzá a kukoricát. Majd hozzáadtam a tejszínt, ráreszeltem a sajtot. Összekevertem, még 5-6 percig pároltam.

2. serpenyő:
Megszórtam a bakonyis fűszerkeverékkel a húst, hozzáadtam a bacont, a szalonnát. Kis olajjal meglocsoltam, pirítottam. Felöntöttem vízzel, kicsit többel mint a másikat....., készre pároltam.
A végén a tejföllel behabartam.

Ma sült burgonyával tálaltam, holnap rizzsel fogom.
Nagyon finom egyszerű ebéd. Bár a tejszínes kicsit nehéz, laktató. A Tejfölös kicsit csíp....ezt kalkuláljátok bele.

1 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Nagyon jó ötletek,köszi!:-)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails